nedjelja, 24. srpnja 2011.

ČVARCI



juče popodne došo kum po mene da idemo svinje gledat u Staro Rastovlje kod nekog njegovog kolege s posla . neznam šta ji ima gledat , al ajd reko , dosadno mi pa idem šnjime a i kum vozi pa smijem pit , briga me..
a selo skroz gore ubrdu , podšumom , nema asvalta , nikad stić..
još smo dvaput stajali jer mu jugo skoro zakuvo uzbrdo .
mislim ja , sam da dođemo do sela da ne moram još i gurat , a nazad je nizbrdo .. valćemo se nekak skoturat , jebešmumater..
stigli mi jedva u to Rastovlje , krave i svinje odaju po putu , gust promet upizdumaternu . pitamo nekog dida što sjedi predkućom pod orasom za kuću od Grge Perinog , a did ne čuje , moš ga jebat kad je gluv ..
došli mi do zvonika đe se cesta račva na tri strane...i kud sad ?
 srećom , naišla neka djeca pa nam pokazali kojim putem trebamo ić , a baš taj najgori .
zemljani, poljski put , kolotečine do jaja a okolo šuma. jugić jedva ide po tom , vidi se da se tu samo traktorima voze .
kad smo došli do zadnje kuće , spazi kum Grgu i naglo skrene u avliju , al čim je skreno auto se zaljepijo u blato i krepo .
taku avliju nisam vidijo sto godina suncetikrvavo . blato , koda kiša samo kod njega pada , svinje odaju puštene a čopor djece sve jedan drugom do uva igraju se u tom drlogu .
dvajstrist svinja , i peterošestero djece mjese po tom crnom blatu . ne znaš ko je od kog crnji i zamazaniji . mislim da tak nisu živili ni naši preci , pra-slavonci .

pitam ja kuma jel nije mogo nać neđe bliže prase za krstitke , a on kaže da je baš od Grge tjeo svinjče..zdravo , što po šumi oda ..ekološko .
a ja mislijo da je štos u cjeni , jer znam dabi se kum jebo za kunu a za dvi .. ko zna.
upalijo on , pa proba napred-nazad , al samo se još bolje ukopo .
ide Grga prema nama , čupa čižme iz blata iskesijo se , vesel čovjek , il je malo pripit , il gleda ukriž.?
štobi rekla moja pokojna baba , ima oči ; kupus gleda-meso vadi . a ono izgleda bilo i jedno idrugo. i pijan i gleda ukriž .
Grga taki vesel , otvorijo kumova vrata i odma ga iščupo van u blato u patikama tak da mu se jedna odma izula i ostala u onom crnjaku . sreća , pa je kraj moji vrata bila neka cerova klada , tako da sam se odma iz  auta popeo na nju ..
gledam ja , kum popizdijo , a Grga ga sve maže rukom po leđima od dragosti što ima goste i dere mu se na uvo da idemo ukuću na rakiju . tek sam sa te klade vidijo , a i osjetijo zašto je tolko blato u avliji . iz đubrenika iza štale se cjedi pilo preko avlije , pa si svinje napravile kaljužu i valjaju se u tom , a djeca se igraju i prave kolače od tog matrijala .
uspijo sam ste klade skočit na ganjak da se ne zaserem , dok su se nji dvojica probijali kroz ono ljepljivo i smrdljivo blato .
Sjemenkaa , kuvaj kavu i daj rakiju , došo je Božo i njegov kum ! – izdere se Grga kad su stigli do stepenica . Prvo sam mislijo da mu se žena zove Spomenka al kad je drugi put drekno opet je reko Sjemenka . prvi put u životu sam čuo tako ime a kasnije nam je Grga objasnijo da mu se žena zove Ruža , a Sjemenka je nadimak koji joj je dao jer se sjeme na nju prima ko ludo , što se i vidi jer imaju sedmero djece .
sjeli mi za stol na ganjku , a Sjemenka nosi rakiju i čaše ..
sunceti krvavo , taki mastan fertun nisam skoro vidijo , sjaji se sav zaglađen od masti . moš od njega deset litara napoja skuvat sigurno , a sisurine objesila do pupka , sve se tungaju jedna odrugu kad oda .
sve oko nas ukurcu al rakija, prva liga . nemam zamjerke . prava šljivovica , žuti se ko dukat . taku boju nisam dugo vidijo .
raspričo se Grga , galami , a moj kum ljut što je stao u blato , čisti patiku nekim prutom, čarapu skino i bacijo i sekira se kako će isterat auto iz blata , a Grga mu govori da se ne sekira i da će ga izvuć traktorom .
rječ po rječ , maznili mi politru i kum odma nadošo , a Grga zove Sjemenku da donese još rakije . vidim ja niko ni ne spominje svinje pa ja priupitam kaćemo ić prase izabrat , našta mi skoro uglas odgovore da ima još tri nedelje vremena do krstitki i da će kum doć drugi dan u čižmama i bolje opremljen .
donjela Sjemenka novu politru , Grga je pred nama pljeska po debelom dupetu , a ona se sve kikoće i ceri krezavim zubima .
daj malo kruva luka i friški čvaraka donesi - govori joj Grga.
jel od bravca il od soje ?- pita ga Sjemenka .
od soje , bolji su – odgovori Grga .
gledamo se kum Božo i ja u čudu , jer nikad nismo čuli da se od soje prave čvarci al jebiga , danas je sve moguće ..ko zna kaka je to tenologija . doduše vidijo sam ja u dućanu neke kockice od soje u kesici što liče na čvarke , al nisam to nikad ni probo .
zamalo , donjela Sjemenka kru , luk , sol i zdjelu čvaraka a Grga sve viče kako je to prava , domaća , prirodna i ekološka rana , i da nema od tog ništa zdravije , a on ode dok se još vidi da iščupa jugić iz blata , a mi nek samo jedemo jer će mu Bibo , najstariji sin , to pomoć obavit.
probamo mi čvarke , a oni odlični , nema nikake razlike... nemoš vjerovat da je to soja .
reko , to je super stvar za ove što imaju holesterol pa nesmiju jest svinjetinu , svaka mu čast ko se tog sjetijo .
kum jede , i čudi se isto ko ija , kaže , zna on da Grga sije soju , ko i ostali , al nije znao za ovaj recepat .
dok smo mi tukli po čvarcima Grga i Bibo su čupali jugo iz blata i nakraju i uspjeli . jedino što su otkinili prednji branik i zasrali cjeli auto koda su ga provukli kroz govna al jebiga štaje tuje .
kad se Grga vratijo mi smo onu zdjelu maznili do kraja , pa on zovne Sjemenku da donese još rakije i čvaraka al ovaj puta od bravca , malo za promjenu.
jebiga , rakija nas isprala pa moš jest ..
stigli ovi drugi čvarci , od bravca i odma se vidi da su malo drugačiji, tamniji , al isto dobri ko i ovi od soje .
pitamo mi Grgu kad je klao a ona kaže da je  nekidan i da je pravijo čvarke i od nerasta i od soje isti dan .
onda ga pito kum Božo kolko treba soje za kilu čvaraka , našta je Grga najprije zino , a onda se odvalijo smijat da se skoro zakocenijo .
triput je prekido smjeh da obriše suze i naginjo rakiju da malo dođe sebi od smija , pa je onda zvao i Sjemenku i pito je sve kroz smjeh jel ona to čuje .. a nama ništa nije bilo jasno..mislili smo da je prolupo od rakije .
jebiga..
nakraju kad je došo sebi , Grga nam je ljepo ispričo kako  je imo svinju koja je , kad je još bila prase , provalila , pokidala vreću sa prženom sojom i prežderala se da je skoro krepala , al je nekako nadošla , pa su je otad nazvali Soja .
a ovi čvarci što smo i pojeli su bili baš od nje .
od Soje .


Nema komentara:

Objavi komentar